Coming Up Wed 4:00 PM  AEST
Coming Up Live in 
Live
Greek radio

Δεύτερος θάνατος από σύνδρομο με πιθανή σύνδεση εμβολίου AstraZeneca

Australian Chief Medical Officer Paul Kelly speaks during a press conference at Parliament House in Canberra in February 2021. Source: AAP

Δεύτερος θάνατος σημειώθηκε στην Αυστραλία από θρόμβους αίματος, κατόπιν χορήγησης του εμβολίου AstraZeneca για COVID-19 με την εταιρεία να δηλώνει ότι θα συνεχίσει να ερευνά τα «πολύ σπάνια περιστατικά».

Πρόκειται και αυτή τη φορά για γυναίκα από τη Νέα Νότια Ουαλία που απεβώσε από σπάνιο σύνδρομο θρόμβωσης που πιθανώς συνδέεται με το εμβόλιο κορωνοϊού της AstraZeneca. 

Όπως αναφέρει δήλωση της αρμόδιας αυστραλιανής αρχής Therapeutic Goods Administration (TGA), η 52χρονη πέθανε την περασμένη εβδομάδα από θρόμβωση στον εγκέφαλο, περιγράφοντας την περίπτωσή της ως «σοβαρή μορφή αυτού του συνδρόμου».

Ο αρχίατρος Paul Kelly επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι η γυναίκα είχε λάβει το εμβόλιο πριν περίπου δύο εβδομάδες.

Δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν είχε υποκείμενα νοσήματα.

Πρόκειται για τον δεύτερο θάνατο στην Αυστραλία από επιπλοκές που πιθανώς συνδέονται με το εμβόλιο από πάνω από 3,6 εκατομμύρια δόσεις.

Η πρώτη ήταν πάλι γυναίκα από τη Νέα Νότια Ουαλία, 48 ετών που είχε λάβει το εμβόλιο την ημέρα που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την οδηγία για λήψη του εμβολίου από άτομα άνω των 50 ετών.

Σχετικά με τον δεύτερο θάνατο της 52χρονης, ο καθηγητής Kelly σημείωσε ότι παραμένει «εξαιρετικά σπάνια περίπτωση» αλλά όταν εκδηλώνονται τέτοιοι θρόμβοι «οι συνέπειες μπορεί να είναι τραγικές».

Σε δήλωσή της η εταιρεία AstraZeneca εξέφρασε συλλυπητήρια για τον θάνατο της γυναίκας και ανέφερε ότι συνεχίζει τη συνεργασία με την TGA και άλλες ρυθμιστικές αρχές ανά τον κόσμο για τη διερεύνηση των περιστατικών.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει συστήσει τη λήψη εμβολίου Pfizer για άτομα κάτω των 50 ετών λόγω «πολύ χαμηλότερου ρίσκου για αυτή την περίπτωση θρόμβωσης όσο κάποιος μεγαλώνει ηλικιακά».

Στην Αυστραλία έχουν γίνει γνωστές 15 περιπτώσεις σοβαρής θρόμβωσης που πιθανώς συνδέεται με το εμβόλιο AstraZeneca, ενώ 33 άτομα έχουν εκδηλώσει λιγότερο σοβαρές επιπλοκές.

Ένα άτομο νοσηλεύεται επί του παρόντος στην εντατική με το σύνδρομο.

This story is also available in other languages.
Show languages