Την κατάργηση των μη αποδοτικών ταμείων προτείνει η Επιτροπή Παραγωγικότητας (Productivity Commission), μεταξύ άλλων, στην έκθεση που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα.
Η έκθεση είναι αποτέλεσμα έρευνας και μελέτης τριών χρόνων και πραγματοποιήθηκε μετά από εντολή της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Εκτιμάται ότι τα ταμεία superannuation που καταγράφουν χαμηλά κέρδη επι σειρά ετών και οι πολλαπλοί λογαριασμοί κοστίζουν στους εργαζόμενους περίπου 4 δις ετησίως!
Η Επιτροπή προτείνει την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας των ταμείων αυτών.
Το όφελος για τον εργαζόμενο
Οι εργαζόμενοι θα αυξήσουν το ποσό του superannuation τους κατά πολλές χιλιάδες δολλάρια. Ενας αριθμός που δόθηκε ήταν 533 χιλιάδες δολλάρια!
Ωστόσο, υπολογίζεται ότι ακόμη και ένας εργαζόμενος 55 ετών, που προετοιμάζεται δηλαδή για συνταξιοδότηση, θα βρεθεί με 80 χιλιάδες περισσότερες στο ταμείο του όταν αφυπηρετήσει, εάν υιοθετηθούν όλες οι προτάσεις της Επιτροπής Παραγωγικότητας.
Επίσης, η Επιτροπή προτείνει να δίνεται κατάλογος 10 ταμείων superannuation στην αρχή του εργασιακού βίου ενός ατόμου απ΄όπου ο εργαζόμενος θα επιλέγει. Τα 10 αυτά ταμεία θα είναι εκείνα με τις καλύτερες αποδόσεις. Ο κατάλογος θα συντάσεται απο ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων.
Αντιδράσεις στα πορίσματα και τις προτάσεις της Επιτροπής Παραγωγικότητας
Η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού οικονομίας Josh Frydenberg, χαιρέτησε τις προτάσεις, κυρίως αυτή της επιλογής ταμείου απ΄τα 10 πιο κερδοφόρα λέγοντας ότι η ιδέα είναι άξια συζήτησης και ότι με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθούν τα πιο κερδοφόρα ταμεία.
«Όπως έχουν τα πράγματα τώρα» είπε «για τον εργαζόμενο το superannuation είναι όπως το λαχείο όσον αφορά την αποδοτικότητα των ταμείων».
Η αξιωματική αντιπολίτευση εξέφρασε επιφυλάξεις. Ο σκιώδης υπουργός οικονομίας Κρίς Μπάουεν είπε ότι η κυβέρνηση έχει ιδεολογική ατζέντα:
Απαντώντας η κυβέρνηση, πάλι μέσω του υπουργού οικονομίας, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την αποδοτικότητα των ταμείων.
