Καταδικαστική ήταν η απόφαση του δικαστηρίου για τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο.
Ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος για ανάρτηση που είχε κάνει στο προσωπικό του ιστολόγιο, όταν και είχε καταφερθεί κατά ομοφυλοφίλων.
Το δικαστήριο του επέβαλλε ποινή φυλάκισης 7 μηνών με 3ετή αναστολή, με τους δικηγόρους του να αναφέρουν πως θα φτάσουν μέχρι τον Άρειο Πάγο προκειμένου να ακυρωθεί αυτή η ποινή.
Στην απολογία του ο Μητροπολίτης υποστήριξε πως η ημέρα της καταδίκης του είναι η πιο δύσκολη της ζωής του, υπογραμμίζοντας ότι δεν καταφέρεται παρά μόνο εναντίον της αμαρτίας και πως τα γραφόμενά του είχαν ως στόχο πολιτικά πρόσωπα.
Κατά τη διάρκεια της εκφώνησης της δικαστικής απόφασης, τώρα, άτομα που βρίσκονταν στο ακροατήριο προχώρησαν σε αποδοκιμασίες, ενώ μέσα και έξω από την δικαστική αίθουσα υπήρχαν αστυνομικές δυνάμεις.
Νωρίτερα, η εισαγγελέας της έδρας είχε προτείνει την αθώωση του μητροπολίτη, με το αιτιολογικό πως παρά τις «αιχμηρές» εκφράσεις του, ο λόγος του δεν έχει τη δύναμη ώστε να διεγείρει άτομα ή ομάδες στο να προχωρήσουν σε ακραίες καταστάσεις εναντίον άλλων.
«Για την αγάπη του Θεού»
Εξερχόμενος του δικαστηρίου ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας τόνισε πως ότι έκανε το έκανε για την αγάπη του Θεού.
Από την πλευρά της, η συνήγορος πολιτικής αγωγής, Κλειώ Παπαπαντολέων είπε πως η απόφαση του δικαστηρίου βάζει όριο στον ρατσιστικό λόγο από οποιονδήποτε κι αν εκφέρεται.
Χαρακτήρισε την απόφαση ως ιδιαίτερα κρίσιμη για τα ελληνικά δικαστικά χρονικά, λέγοντας πως αυτή προστατεύει τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Το ιστορικό της υπόθεσης
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2015 ο κ. Αμβρόσιος χαρακτήριζε «αποβράσματα» της κοινωνίας τους ομοφυλόφιλους, προτρέποντας το ποίμνιό του να τους επιτεθεί γράφοντας χαρακτηριστικά: «Φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους!».
Αφορμή είχε σταθεί η κατάθεση του σχεδίου νόμου για τα δικαιώματα ζευγαριών του ίδιου φύλου.
Λίγες ημέρες αργότερα, στις 16 Ιανουαρίου του 2016, εννέα πολίτες κατέθεσαν μήνυση κατά του μητροπολίτη και χθες είχαμε την καταδίκη του από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο του Αιγίου.
