Τα πρώτα συμπεράσματα, στα οποία καταλήγουν οι Αρχές από τα μέχρι στιγμής στοιχεία είναι πως εκρηκτικός μηχανισμός δεν παραπέμπει σε κάποια γνωστή τρομοκρατική ομάδα, αλλά «δείχνει» πως πρόκειται για «εκπαιδευόμενους» τρομοκράτες, οι οποίοι έκαναν πρόβα για ένα μεγαλύτερο χτύπημα.
Αυτό προκύπτει και από τη συνδεσμολογία της βόμβας, η οποία αποτελούνταν από ρολόι και καλώδια που κατέληγαν σε εμπρηστική ύλη τύπου «Μολότοφ» και όχι σε εκρηκτικό μηχανισμό τύπου δυναμίτιδας όπως συνηθίζεται.
Αναλυτές αναφέρουν πως η επιλογή του Ιερού Ναού μπορεί να μην αποτελεί τυχαίο στόχο, αφού ενδέχεται να έχει σκοπό να στείλει ένα μήνυμα με συγκεκριμένους αποδέκτες, σε μια περίοδο όπου οι σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας κλυδωνίζονται έντονα, μετά την συμφωνία Τσίπρα – Ιερώνυμου. Δεν αποκλείουν ακόμα και το ενδεχόμενο πίσω από την επίθεση να βρίσκεται ομάδα ακροδεξιών.
Tο χρονικό της επίθεσης
Ο νεωκόρος του ναού αντιλήφθηκε το ύποπτο αντικείμενο περίπου στις 7 το πρωί τοπική ώρα τη στιγμή που πήγαινε να ανοίξει την εκκλησία για τη θεία λειτουργία λόγω της εορτής του Αγίου Στεφάνου. Μετακίνησε το κουτί ανάμεσα στην εκκλησία και σε παρακείμενη καφετέρια και ειδοποίησε τις αστυνομικές αρχές. Στο σημείο έφτασε περιπολικό του Αστυνομικού Τμήματος Εξαρχείων.
Ένας από τους αστυνομικούς φορώντας αλεξίσφαιρο γιλέκο προσέγγισε το σημείο που του υπέδειξε ο νεωκόρος και τη στιγμή που το πλησίαζε ο μηχανισμός εξερράγη.Το αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστεί ο αστυνομικός στα χέρια και στο πρόσωπο και ελαφρύτερα ο νεωκόρος.
Ο αστυνομικός μεταφέρθηκε άμεσα στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται εκτός κινδύνου και ο νεωκόρος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» όπου μετά την παροχή των πρώτων βοηθειών οδηγήθηκε στη ΓΑΔΑ για να δώσει κατάθεση στους αστυνομικούς.
Σοκαρισμένος από το περιστατικό με την έκρηξη, δήλωσε και ο πρόεδρος των Ειδικών Φρουρών Στράτος Μαυροειδάκος ενώ όπως τόνισε, προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός ότι δεν υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα.
Αντιδράσεις του πολιτικού κόσμου
Ομόθυμα καταδίκασε ο πολιτικός κόσμος την έκρηξη έξω από το ναό του Αγίου Διονυσίου. Αυτοσυγκράτηση συστήνει η υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Κατερίνα Παπακώστα. Στον τόπο της έκρηξης βρέθηκε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου.
Αιχμές κατά της κυβέρνησης αφήνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης υποστηρίζοντας ότι ανέχεται φαινόμενα βίας. Στην περιοχή βρέθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Κικίλιας και εξέφρασε την ανησυχία του για το τυφλό χτύπημα βίας.
Την επίθεση καταδίκασαν οι ΑΝΕΛ, χαρακτηρίζοντας την «απεχθή και άθλια ενέργεια». «Υπάρχει ζήτημα ασφαλείας στη χώρα» ανέφερε -μέσω twitter, η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά. “Πλήρη διαλεύκανση της βομβιστικής επίθεσης, που θα μπορούσε να είχε ακόμη πιο αρνητικές συνέπειες”, ζήτησε το ΚΚΕ.
Για αδίστακτους βομβιστές, που καταφεύγουν σε μια εγκληματική πράξη δειλίας, κάνει λόγο το Ποτάμι. Η Ένωση Κεντρώων εξέφρασε την έντονη ανησυχία της, κάνοντας λόγο για έξαρση της εξτρεμιστικής βίας στη χώρα.
