Νέοι άνθρωποι από το Μάτι και τον Νέο Βουτζά που έζησαν την κόλαση της φωτιάς τον περασμένο Ιούλιο φωτογραφίστηκαν στα καμμένα κι έστειλαν μήνυμα συμπαράστασης στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, με ένα συγκινητικό κείμενο:
«Σε νιώθω Καλιφόρνια! Έχω νιώσει και εγώ πως είναι να σβήνονται τα μέρη που έχεις τις πιο όμορφες αναμνήσεις σου. Έχω νιώσει πως είναι να κοιτάς γύρω σου και να μην καταλαβαίνεις που βρίσκεσαι. Έχω νιώσει πως είναι να αναρωτιέσαι συνέχεια γιατί; Και τώρα; Και τώρα, πως θα γίνουν πάλι από την αρχή; Έχω νιώσει πώς είναι να χάνεις τα πάντα!»
«Κάνε κουράγιο όμως Καλιφόρνια γιατί σε όλα αυτά που θα νιώσεις, την απογοήτευση, τη στεναχώρια, την πίκρα και τον θυμό, θα βρεις ένα παραθυράκι που δεν γνώριζες ότι υπήρχε, και αυτό θα σε κρατήσει όρθια. Θα δεις ότι δεν είσαι μόνη. Θα είστε πολλοί και θα έχετε ο ένας δίπλα του τον άλλον. Θα τα καταφέρετε. Θα σηκωθείτε, Καλιφόρνια, και θα αποκτήσετε ξανά τον Παράδεισο σας! Σε νιώθω Καλιφόρνια!»
Ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, έκανε retweet το μήνυμα γράφοντας: «Ευχαριστούμε, Μάτι».
Τουλάχιστον 76 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στις πυρκαγιές που έχουν καταστρέψει χιλιάδες στρέμματα στην πολιτεία των ΗΠΑ, ενώ εκφράζονται φόβοι πως ο απολογισμός των νεκρών θα αυξηθεί γεωμετρικά μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς αγνοούνται περισσότεροι από 1.276 άνθρωποι.
