Η μη αναγραφή του φύλου στα πιστοποιητικά γέννησης έχει διχάσει την Τασμανία, αλλά και την υπόλοιπη Αυστραλία, μετά την χθεσινή ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στην Κάτω πολιτειακή βουλή. Η τροπολογία αυτή, πέρασε με την στήριξη της αντιπολίτευσης και παρά την αντίθετη γνώμη της πολιτειακή κυβέρνησης.
Η Τασμανία θα μπορούσε να γίνει το πρώτο μέρος στον κόσμο που θα καταργήσει την αναγραφή του φύλου (αρσενικό -θηλυκό) από τα πιστοποιητικά γέννησης. Το νομοσχέδιο, ψηφίστηκε και πέρασε από την κάτω Βουλή με την στήριξη των Εργατικών και των Πρασίνων και παρά την έντονη αντίθεση της πολιτειακής κυβέρνησης των φιλελευθέρων.
Η Sue Hickey, ήταν η μόνη φιλελεύθερη βουλευτής που δεν ακολούθησε την γραμμή του κόμματος και υποστήριξε τις τροπολογίες που πρότειναν οι Εργατικοί και οι Πράσινοι .
Να τονίσουμε, πως το νομοσχέδιο προβλέπει, επίσης, πως άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών θα μπορούν να επιλέγουν οι ίδιοι το φύλο τους. Παρόλα αυτά για να οριστικοποιηθεί η απόφαση, θα πρέπει να περάσει και να ψηφιστεί και απο την Γερουσία.
Έντονες αντιδράσεις από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση
Ο Αυστραλός πρωθυπουργός Scott Morrison, με ανάρτηση του στο Twitter, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο "γελοίο" και κάλεσε τον ηγέτη των εργατικών Bill Shorten να υποβάλει πρόταση στο Ομοσπονδιακό Συνέδριο των εργατικών για να το απαγορεύσει.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος τύπου της οργάνωσης Transforming Tasmania, Martine Delaney , έπεπληξε τα σχόλια του πρωθυπουργού, λέγοντας πως ο κύριος Morrison δεν είναι σωστά ενημερωμένος.
"Αν έβρισκε το χρόνο να μιλήσει με τους ανθρώπους και να μάθει τι πραγματικά σημαίνει αυτή η απόφαση, θα διαπίστωνε ότι το ζήτημα δεν είναι καθόλου γελοίο, αλλά θέμα κοινής λογικής και δικαιοσύνης," είπε ο κ. Delaney.
Ο ίδιος, δήλωσε στο SBS News πως μετά από πολλά χρόνια άσκησης πιέσεων απο αφοσιωμένους ακτιβιστές - είναι "ελπιδοφόρο" το ότι η μεταρρύθμιση πέρασε από την Κάτω Βουλή και είναι αισιόδοξος πως πρόκειται θα περάσει και απο την Γερουσία.
Ακούστε περισσότερα πατώντας play στο podcast που συνοδεύει την κεντρική φωτογραφία.
