Τα ξημερώματα της Κυριακής 7 Απριλίου οι δείκτες των ρολογιών θα γυρίσουν μία ώρα πίσω, καθώς περνάμε και επισήμως στη χειμερινή ώρα.
Το μέτρο της αλλαγής της ώρας έχει ως βασικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση ενέργειας. Συνολικά, κατά τους επτά μήνες της θερινής ώρας υπολογίζεται ότι εξοικονομούμε εκατοντάδες ώρες ηλεκτρικής ενέργειας εκμεταλλευόμενοι τον Ήλιο.
Η αλλαγή της ώρας επιβλήθηκε τη δεκαετία του '70, εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες προσπαθούσαν να εκμεταλλευθούν το φως της ημέρας κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Γενικά η θερινή ώρα δεν χρησιμοποιείται σε χώρες κοντά στον Ισημερινό αφού ανατολή και η δύση του Ήλιου δεν έχουν μεγάλη διαφορά στο διάστημα του χρόνου.
Έτσι, στην Αυστραλία τα ρολόγια πάνε μια ώρα πίσω στις 3 το πρωί την Κυριακή και το μέτρο αφορά όσους ζουν στη Νέα Νότια Ουαλία, στη Βικτώρια, στην Τασμανία και στην Περιοχή Πρωτευούσης (Καμπέρα).
