Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο προσωπικός απεσταλμένος του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, ο οποίος χειρίστηκε για πολλά χρόνια το Μακεδονικό, στέλνει το μήνυμα ότι «αν απορριφθεί η συμφωνία των Πρεσπών οι συνέπειες θα είναι βαθιές, μπορεί και επικίνδυνες.
«Δεν πιστεύω ότι θα ήταν πιθανή μια ταχεία λύση σε σχέση με αυτήν τη συμφωνία», ανέφερε ο κ. Νίμιτς, προβλέποντας πολλά και διαφορετικά σενάρια, χαρακτηρίζοντας μερικά από αυτά ως αρκετά επικίνδυνα.
Ακόμη τόνισε πως η επίτευξη μιας νέας συμφωνίας θα απαιτούσε χρόνια και όχι μήνες, δεδομένου ότι όλα τα ζητήματα θα είναι και πάλι στο τραπέζι.
Σχολιάζοντας την τοποθέτηση αυτή του Μάθιου Νίμιτς, το Μέγαρο Μαξίμου ανέφερε ότι καταρρίπτει το επιχείρημα περί δήθεν επαναδιαπραγμάτευσης που προβάλλει ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δεν θα καταθέσει πρόταση μομφής η ΝΔ
Μαραθώνια είναι η συζήτηση στην ελληνική βουλή με την Νέα Δημοκρατία να δίνει τέλος στα σενάρια που την ήθελαν να καταθέτει πρόταση μομφής.
Την ώρα που η αξιωματική αντιπολίτευση χαρακτηρίζει εθνικά επιζήμια τη συμφωνία και επιμένει στην καταψήφισή της, αποσαφηνίζει ότι δεν θα καταθέσει πρόταση δυσπιστίας ενάντια στην κυβέρνηση, θεωρώντας πως επί του παρόντος δεν μπορεί να συγκεντρώσει τον αριθμό των 151 βουλευτών που χρειάζεται.
Όπως αναφέρουν πηγές από την Ρηγίλλης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επιθυμεί να χαρίσει στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα, μια ακόμη επικοινωνιακή νίκη.
Όσον αφορά τώρα στην συζήτηση στο ελληνικό κοινοβούλιο κατάλογος των ομιλητών ξεπερνάει τα δύο τρίτα των μελών του σώματος, δηλαδή τους 205 βουλευτές και αναμένεται να είναι μαραθώνια.
Στην ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος, χαρακτήρισε ως επωφελή την συμφωνία για την Ελλάδα.
Νωρίτερα ο Γιώργος Κουμουτσάκος, Τομεάρχης Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, ανέφερε πως η κυβέρνηση με την υπογραφή αυτής της συμφωνίας έδειξε υποταγή.
Επίθεση σε Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Σκανδαλίδης.
Συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ
Η συζήτηση στην Ελληνική Βουλή, μπορεί να χαρακτηρίστηκε από ένταση, ωστόσο επεφύλασσε και μια απροσδόκητη συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας.
Παρά τους υψηλούς τόνους και την απόλυτη διαφωνία κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπήρξε και η στιγμή που τα δύο κόμματα συμπαρατάχθηκαν απέναντι στην ένσταση αντισυνταγματικότητας που υπέβαλε η Χρυσή Αυγή.
Σε παρέμβαση του ο βουλευτής της ΧΑ Ηλίας Κασιδιάρης είπε: «Θα αποδείξω γράμμα-γράμμα, λέξη-λέξη, παράγραφο-παράγραφο πως η συγκεκριμένη συμφωνία παραβιάζει το νόμο και το Σύνταγμα των Ελλήνων.»
Την πρόταση του Ηλία Κασιδιάρη, απέρριψε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Δένδιας, ο οποίος καταχειροκροτήθηκε από τους κυβερνητικούς βουλευτές.
Ο κ. Δένδιας είπε συγκεκριμένα: «Αρνούμαι να τοποθετηθώ στην ένσταση αντισυνταγματικότητας της ΧΑ, ενός κόμματος που οι πολιτικοί και ιδεολογικοί πρόγονοι παρέδωσαν την Μακεδονία στους Βούλγαρους, σε ένα κόμμα που φέρει τον αγκυλωτό σταυρό και εθνοκάπηλους και σε ναζί που πρόδωσαν την Μακεδονία, το Έθνος και το Λαό».
