Στο πιο πρόσφατο περιστατικό, 2000 ψάρια βρέθηκαν νεκρά στη λίμνη Hume, που βρίσκεται στη περιοχή Riverina στα νοτιοδυτικά της ΝΝΟ. O καύσωνας και η χαμηλή στάθμη του νερού, ενθάρρυναν την άνθιση φυτοπλαγκτού και αυτό στέρησε το οξυγόνο από το νερό.
Να αναφερθεί ότι έχουν σημειωθεί και άλλα τέτοια περιστατικά σε άλλα μέρη της ΝΝΟ. Το μέρος με τους περισσότερους θανάτους είναι ο ποταμός Menindee, στη δυτική ΝΝΟ, όπου περίπου ένα εκατομμύριο ψάρια πέθαναν την περασμένη εβδομάδα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας.
Νεκρά ψάρια έχουν επίσης βρεθεί στις λίμνες Keepit και Burrendong, καθώς και στο Port Macquarie.

«Θα δούμε περισσότερα νεκρά ψάρια» λέει η πολιτειακή κυβέρνηση
Η κυβέρνηση της ΝΝΟ έχει αγοράσει 16 αεριστήρες, δηλαδή συσκευές που μεταφέρουν οξυγόνο στο νερό, για να ανακουφίσει τις λίμνες και τα ποτάμια που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση. Οι αεριστήρες θα ξεκινήσουν να λειτουργούν μέσα στο επόμενο 24ωρο.
Όμως σύμφωνα με τον υπουργό Πρωτογενούς Βιομηχανίας Niall Blair οι αεριστήρες είναι μια προσωρινή λύση. Ο κ Blaιr πιστεύει ότι καθώς το κύμα καύσωνα συνεχίζεται, θα υπάρξουν περισσότερα νεκρά ψάρια στη ΝΝΟ. Ο ίδιος τονίζει ότι ο μόνος τρόπος για να σταματήσουν οι θάνατοι είναι να αυξηθούν τα επίπεδα νερού στις λίμνες και στα ποτάμια.
Eυθύνες στην πολιτειακή κυβέρνηση επιρρίπτουν οι ειδικοί
Ενώ η κυβέρνηση της ΝΝΟ ισχυρίζεται ότι οι θάνατοι των ψαριών οφείλονται στο κλίμα, ορισμένοι παράγοντες υποστηρίζουν ότι τα περιστατικά οφείλονται σε κακή διαχείριση. Ο καθηγητής John Williams, από το κέντρο ύδρευσης και περιβάλλοντος στο Εθνικό Αυστραλιανό Πανεπιστήμιο, το Australian National University, λέει ότι «ένα καλό σύστημα διαχείρισης νερού θα μπορούσε να αντιμετωπίσει προβλήματα όπως η ξηρασία και οι υψηλές θερμοκρασίες».
Επίσης, ο αρχηγός των εργατικών στη ΝΝΟ, Michael Daley είπε πως «η κυβέρνηση αγνόησε συμβουλές από το Υπουργείο Αλιείας της ΝΝΟ, όταν έθεσε σε εφαρμογή τις αλλαγές στο σύστημα διαχείρισης νερού στην πολιτεία το 2012 και οι θάνατοι των ψαριών είναι το αποτέλεσμα».