Ένα νέο επεισόδιο προστέθηκε, χθες, πριν την έναρξη του αγώνα ράγκμπι State of Origin, στην προσπάθεια προβεβλημένων ιθαγενών Αυστραλών, να αλλάξει μέρος του Εθνικού Ύμνου της χώρας.
Πριν την έναρξη του αγώνα μεταξύ Κουήνσλαντ και Νέας Νότιας Ουαλίας που βρήκε νικήτρια την πρώτη, κατά την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου, αθλητές όπως οι Cody Walker, Latrell Mitchell, Josh Addo-Carr και Will Chambers, παρέμειναν σιωπηλοί, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Πριν από το παιχνίδι έκαναν γνωστό τον τρόπο που θα αντιδράσουν κατά την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου της χώρας αντιδρώντας στον στίχο «young and free» (νέοι και ελεύθεροι), ο οποίος, σύμφωνα με τους ιθαγενείς, είναι σαν να παραγνωρίζει την χιλιάδων χρόνων ιστορία της Αυστραλίας -και των Ιθαγενών κατοίκων της- πριν την έλευση των λευκών αποικών.
Συνολικά δέκα αθλητές αρνήθηκαν να τραγουδήσουν τον Εθνικό Ύμνο, ανάμεσά τους και οι Josh Papalii, David Fifita, Kalyn Ponga και Payne Haas.
Στήριξη από τον πολιτικό κόσμο
Την διαμαρτυρία των αθλητών ράγκμπι κατά τον χθεσινό αγώνα State of Origin στο Κουήνσλαντ, στηρίζουν και εκπρόσωποι της πολιτικής ζωής.
Συγκεκριμένα η βουλευτής -και μέχρι πρότινος αναπληρωτής αρχηγός- του Εργατικού Κόμματος, Tanya Plibersek, με ανάρτησή της στο μέσω κοινωνικής δικτύωσης Facebook ανέφερε πως μια μικρή αλλαγή στον στίχο «young and free», θα επέτρεπε στους Ιθαγενείς Αυστραλούς να αισθανθούν ακόμη περισσότερο πως είναι μέρος της αυστραλιανής κοινωνίας.
Μάλιστα πρότεινε πως μια κοινώς αποδεκτή αλλαγή θα ήταν η αντικατάσταση του στίχου «young and free» με τον στίχο «strong and free» (σ.σ. ισχυροί και ελεύθεροι).
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο βουλευτής των Φιλελευθέρων Craig Kelly, σημειώνοντς πως μια τέτοια αλλαγή θα μπορούσε να δώσει λύση στο πρόβλημα.
