Σε 50 εβδομάδες φυλάκιση καταδικάστηκε ο ιδρυτής του WikiLeaks Τζούλιαν Ασάνζ απ΄την Βρετανική δικαιοσύνη.
Μετά απο 7 χρόνια κλεισμένος στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο ο ιδρυτής του WikiLeaks, Αυστραλός Τζούλιαν Ασάνζ, συνελήφθει και οδηγήθηκε ενώπιον της δικαιοσύνης. Καταδικάστηκε σε φυλάκιση 50 εβδομάδων απο δικαστήριο του Σάουθγουορκ επειδή παραβίασε τους όρους της προσωρινής αποφυλάκισης του το 2012 όταν μπήκε στην πρεσβεία του Ισημερινού όπου και παρέμεινε για 7 χρόνια.
Ο Ασάνζ ζήτησε και έλαβε άσυλο από τον Ισημερινό προκειμένου να μην εκδοθεί στη Σουηδία, όπου αντιμετώπιζε την κατηγορία του βιασμού.
Ωστόσο ο ίδιος υποστήριζε ανέκαθεν ότι φοβόταν όχι ότι θα τον έστελναν στη Σουηδία αλλά ότι θα κατέληγε στις ΗΠΑ όπου κινδυνεύει με πολυετή κάθειρξη.
Ερωτηματικά για την ελευθερία του λόγου
Μια από τους συνήγορος του Ασάνζ, η Τζένιφερ Ρόμπινσον, σε δηλώσεις της υποστήριξε ότι ο πελάτης της θα πολεμήσει με ό,τι μέσα διαθέσει το αίτημα έκδοσής του στις ΗΠΑ.
Η κ.Ρόμπινσον είπε ότι η διαδικασία έκδοσης στις ΗΠΑ διαρκεί περίπου ένα χρόνο και ότι πρόκειται ‘να το πολεμήσει’. «Θέτει πολύ σοβαρά ερωτηματικά για την ελευθερία του λόγου» είπε.
Η σύλληψή του είπε η ίδια "δημιουργεί ένα επικίνδυνο προηγούμενο για τα δημοσιογραφικά όργανα και τους δημοσιογράφους" σε όλον τον κόσμο, σε άλλες δηλώσεις της.
Σήμερα εξεταστεί το αίτημα της έκδοσής του στις ΗΠΑ
Ο Ασάνζ θα οδηγηθεί και πάλι ενώπιον της δικαιοσύνης σήμερα. Το δικαστήριο θα εξετάσει το αίτημα της Ουάσινγκτον να εκδοθεί στις ΗΠΑ, όπου κατηγορείται για κυβερνοπειρατεία.
Υπενθυμίζουμε ότι το WikiLeaks δημοσίευσε πριν λίγα χρόνια απόρρητα έγγραφα των ΗΠΑ τα οποία, μεταξύ άλλων, δείχνουν παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων .





