Για τον διχασμό μεταξύ Αρχιεπισκοπής και Ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας Νότιας Αυστραλίας μίλησε για πρώτη φορά δημόσια ο πρώην πολιτειακός θησαυροφύλακας Τομ Κουτσαντώνης, ο οποίος κάλεσε τις δύο πλευρές να καθίσουν επιτέλους στο τραπέζι και να λύσουν τις όποιες διαφορές τους ώστε να τελειώσει αυτό το «ανάθεμα» όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε.
Κατά την διάρκεια της ομιλίας του σε εκδήλωση της Παρροδιακής Ένωσης ΝΑ όπου παραβρέθηκε πριν λίγες εβδομάδες για να γιορτάσει την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, ο πρώην πολιτειακός υπουργό Οικονομίας απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της ΕΟΚΝΑ, Βασίλειο Γκόνη, τον προσκάλεσε ονομαστικά να σκεφτεί την ένωση λέγοντας χαρακτηριστικά πως ο κόμπος έχει φτάσει πλέον στο χτένι και πως «η γελοιότητα του να γιορτάζουμε κάθε εκδήλωση και επέτειο χωριστά πρέπει να τελειώσει γιατί διχάζει μια ολόκληρη ομογένεια».
Όπως αποκάλυψε ο κ. Κουτσαντώνης, όταν ολοκλήρωσε την ομιλία του, το δωμάτιο ξέσπασε σε χειροκροτήματα τα οποία προήλθαν και από πολλά μέλη που ιδεολογικά ανήκουν στην Κοινότητα.
O κ. Κουτσαντώνης είναι ο πρώτος και μοναδικός ομογενής πολιτικός που εξελέγη πολιτειακός υπουργός Οικονομίας στην Νότια Αυστραλία και ένας από τους πιο θερμούς υποστηρικτές του ελληνισμού της διασποράς.
Αναφορά και στο Μακαριστό Στυλιανό
Προσωπικός φίλος του Μακαριστού Στυλιανού, ο ομογενής βουλευτής είπε πως μετά το θάνατο του, ο Πατριάρχης είναι η ανώτερη εξουσία, οπότε τώρα είναι ευκαιρία να «ξεπλύνουμε το όποιο κακό αίμα» και να βρούμε μια λύση, και κάλεσε και τις δύο πλευρές να βγουν και να πουν δημόσια ποιο είναι τελικά το πρόβλημα, ποιος έχει το πρόβλημα, που είναι το κώλυμα, ποια τα εμπόδια και πώς μπορούμε να τα επιλύσουμε και να μην κρυβόμαστε πίσω από δικαιολογίες περί περιουσίας και εκκλησιών αφού ο ίδιος επιβεβαίωσε πως η εκκλησία δεν θέλει να περάσουν στην ιδιοκτησία της οι εκκλησίες της κοινότητας.





