Avustralya’nın ombudsmaninin hazırladığı bir rapor ülkenin göçmen gözetim merkezlerindeki durumun endişe verici olduğunu gösterdi. Ombudsman Michael Manthrope’un bazı tavsiyeleri var. Bunlardan biri de kötü bir ünü olan Sydney’deki Villawood merkezinin kapatılması.
Göçmen ve mülteci haklarını savunanlara göre, Avustralya’nın ombusdmanı Michael Manthropu’n ülkedeki göçmen gözetim merkezleri hakkındaki raporu, son derece önemli uyarılarda bulunuyor.
Manthrope raporunda kalabalık olması ve parazit ve tesisat sorunları, yapısal sıkıntılar, mahremiyet sorunları, havalandırma ve açık hava tesislerinin sırnırlı olması yüzünden merkezin kapatılması gerektğini söyledi. Hükümet de aynı fikirde ve yıl sonuna kadar yıkılacağını söylüyor
Ancak bazı mülteci hakları savunucularına göre, bu hükümetin bu yöndeki ilk sözü değil.




