Με αφορμή το περιστατικό με το πολυώροφο κτίριο διαμερισμάτων στο Ολυμπιακό Πάρκο του Σύδνεϋ, στο προάστειο Homebush, πολύς κόσμος διατυπώνει πλέον ανοικτά τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια τέτοιων κτιρίων.
Επίσης, ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν ότι στην Αυστραλία οι πρόνοιες για την ασφάλεια των κτιρίων δεν είναι ισχυρές.
Τι λέει η Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων;
Το Builders Collective ή η Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων όπως θα λέγαμε σε ελεύθερη μετάφραση στα Ελληνικά, εξέφρασε την ανησυχία της ότι οι ρυθμίσεις που διέπουν τον οικοδομικό κλάδο στην Αυστραλία δεν είναι αρκετά αυστηρές.
Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία έθιξε δύο θέματα. Έκανε λόγο για τους Γενικούς Οικοδομικούς κανονισμούς οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν δεν είναι αρκετά αυστηροί στην Αυστραλία, αλλά και για το αν και κατά πόσο οι εκάστοτε εργολάβοι συμμορφώνονται με τους υπάρχοντες κανονισμούς.

Τα σχόλια αυτά, πυροδότησε το περιστατικό στο κτίριο Opal palace, στο προάστειο Homebush του Σύδνεϋ, όπου οι κάτοικοι του νεόδμητου, 38 ορόφων, συγκροτήματος διαμερισμάτων, παρατήρησαν ρωγμές στο κτήριο τις οποίες. όπως προέκυψε αργότερα, προκάλεσε η μετακίνηση του κτηρίου κατά 1-2 εκατοστά.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας στην ΝΝΟ, Philip Dwyer, είπε ότι παρά τις έρευνες των πολιτικών μηχανικών ακόμα δεν είναι σίγουροι για τα ακριβή αίτια του συμβάντος, αλλά θεωρεί ότι έχει να κάνει με τα θεμέλια του συγκεκριμένου κτίσματος.
Ο ίδιος , είπε ότι το περιστατικό δεν τον εξέπληξε και εξέφρασε την ανησυχία ότι ο κατασκευαστικός κλάδος στην Αυστραλία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, λόγω των –όπως είπε- όχι αρκετά ισχυρών οικοδομικών κανονισμών, αλλά και της μη συμμόρφωσης με αυτούς, κάποιων εργολάβων.
Ο κ. Dwyer, είπε επίσης ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι υπάρχουν κατασκευαστές στην Αυστραλία, οι οποίοι δεν έχουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία για να βρίσκονται στον οικοδομικό κλάδο.
Τι λέει η πολιτειακή κυβέρνηση της ΝΝΟ
Η κυβέρνηση, δεν σχολίασε τις δηλώσεις του κ. Dwyer, αλλά έριξε μεγαλύτερη βαρύτητα στον τρόπο, με τον οποίο οι υπηρεσίες εκτάκτων αναγκών της πολιτείας, διαχειρίστηκαν την εκκένωση του κτιρίου στο Homebush.

Σε δηλώσεις του ο Πολιτειακός Υπουργός Οικονομίας Dominic Perrottet, είπε, πως προτεραιότητα της κυβέρνησης, είναι η ασφάλεια των πολιτών και πως το αρμόδιο τμήμα της πολεοδομίας θα διεξάγει περαιτέρω έρευνες για το συμβάν.
Η ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρείας
Η κατασκευάστρια εταιρεία του Opal Tower, η Ecove, εξέδωσε ανακοίνωση, όπου αναφέρεται πως ο εργολάβος, η εταιρεία Icon, είναι γνωστή και υψηλών προδιαγραφών.
Η Ecove, θεωρεί πως το πρόβλημα βρίσκεται σε κάποιο τοιχίο με πάνελ από σκυρόδεμα και τονίζει οτι το κτίριο είναι ασφαλές εκτός κάποιων μεμονωμένων διαμερισμάτων, στα οποία και βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα από μηχανικούς.
