Αισιόδοξο μήνυμα στέλνει η Αυστραλιανή Περιοχή Πρωτευούσης με την είδηση ότι απ΄τον Οκτώβριο θα κινείται με 100% ενέργεια που θα προέρχεται απο ανανεώσιμες πηγές.
O υπουργός της Περιοχής Πρωτευούσης Shane Rattenbury, o oποίος έχει το χαρτοφυλάκιο της κλιματικής αλλαγής, υποστήριξε ότι πρόκειται για την πρώτη πολιτεία της Αυστραλίας που θα καταφέρει να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες μ’ αυτόν τον τρόπο. Ωστόσο, μια πιο προσεκτική ανάγνωση της είδησης δείχνει ότι η Περιοχή θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ‘συμβατική’ ενέργεια και να είναι συνδεδεμένη με το εθνικό δίκτυο, το οποίο λειτουργεί επι το πλείστον με ορυκτά καύσιμα. Η διαφορά είναι ότι για κάθε Watt που θα αντλεί απ’ το εθνικό δίκτυο θα το αντικαθιστά με ίση ποσότητα ενέργειας που θα προέρχεται απο ανανεώσιμες πηγές.
Σύμφωνα με τον υπουργό Rattenbury, για κάθε Watt που θα χρειαστεί να επιστραφεί ως ενέργεια προερχόμενη απο ανανεώσιμες πηγές θα χρησιμοποιούνται ηλιακές εγκαταστασεις που βρίσκονται στις στέγες των σπιτιών και άλλων κτιρίων, απο αιολικά πάρκα και ηλιακές εγκαταστάσεις μεγάλεις έκτασης καθώς και το μερίδιο της Περιοχής Πρωτευούσης στον εθνικό στόχο ανανεώσιμης ενέργειας.
Προς εξαφάνιση ένα απ΄τα πλέον εμβληματικά ζώα της Αυστραλίας
Σύμφωνα με μελέτη του οργανισμού Australian Koala Foundation (ιδρυμα για την Προστασία των Κοάλα) στην Αυστραλία δεν υπάρχουν σήμερα περισσότερα απο 80 χιλιάδες κοάλα.
Ο αριθμός αυτός είναι πολύ πιο χαμηλός απ’ τις πρόσφατες εκτιμήσεις πανεπιστημιακών μελετών. Ωστόσο, ενισχύει το ήδη γνωστό γεγονός της δραματικής μείωσης του πληθυσμού των αξιαγάπητων μαρσιποφόρων που παρατηρείτε σε πολλές περιοχές της χώρας. Η πτώση είναι κατακόρυφη.
Είναι δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια ο αριθμός των κοάλα που απομένουν στην Κουηνσλάνδη, Νεα Νότια Ουαλία, Βικτώρια, Νότια Αυστραλία και Περιοχή Πρωτευούσης. Ωστόσο είναι ζώα ευάλωτα στις απειλές όπως η αποψίλωση των δασών, οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, ο περιορισμός του ενδιαιτήματός τους (του φυσικού τους περιβάλλοντος) καθώς και οι διάφορες ασθένειες.





