Εγκρίθηκε από την ελληνική Βουλή το ψήφισμα για τις γερμανικές αποζημιώσεις. Για προεκλογικές σκοπιμότητες κάνουν λόγο τα κόμματα της αντιπολίτευσης με την γερμανική κυβέρνηση να ξεκαθαρίζει πως το θέμα έχει λήξει.
Με ευρεία πλειοψηφία επί των παρόντων, δια της έγερσης, αν και μεγάλος αριθμός βουλευτών απουσίαζε από την αίθουσα, «πέρασε» το σχέδιο για την διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων από την Ελλάδα
Με το ψήφισμα αυτό η Βουλή καλεί την ελληνική κυβέρνηση «να προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες διπλωματικές και νομικές ενέργειες για τη διεκδίκηση και την πλήρη ικανοποίηση όλων των αξιώσεων του Ελληνικού Κράτους από τον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο».
Το ψήφισμα καταψήφισε μόνο η Χρυσή Αυγή, ενώ οι βουλευτές του Κομουνιστικού Κόμματος δεν εγέρθησαν, με τον κοινοβουλευτικό τους εκπρόσωπο Θανάση Παφίλη να διευκρινίζει ότι το κόμμα του στηρίζει τη δική του πρόταση που έχει καταθέσει.
Πριν το ψήφισμα ο Έλληνας πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας αφού ξεκαθάρισε πως δεν είχε στόχο να προκαλέσει έριδες με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, είπε πως το κόμμα του δεν ήταν εκείνο που κυβερνούσε τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα τόνισε πως η συνεδρίαση αυτή έχει ιστορική σημασία.
Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Για διγλωσσία του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, μίλησε για μεγαλοστομίες και φθηνά επικοινωνιακά κόλπα από τον ΣΥΡΙΖΑ, αποδίδοντας στην Κουμουνδούρου προεκλογικές σκοπιμότητες.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του Κομουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, Δημήτρη Κουτσούμπα, ενώ για προεκλογικές σκοπιμότητες μίλησε και ο Βασίλης Λεβέντης, πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων.
«Το ζήτημα έχει λήξει»
Ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης, Στέφεν Ζάιμπερτ, αφού αναγνώρισε την ιστορική ευθύνη της χώρας του, πρόσθεσε πως για την γερμανική πλευρά το θέμα των αποζημιώσεων έχει ρυθμιστεί.
Με την σειρά του ο Γερμανός πρεσβευτής στην Αθήνα, Γενς Πλέτνερ, μιλώντας στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο της πατρίδας του ARD, είπε πως δεν υπάρχει θέμα για τη γερμανική κυβέρνηση, λέγοντας πως το κεφάλαιο έχει κλείσει νομικά.
Τι διεκδικεί η Ελλάδα
Το ποσό που διεκδικεί η Ελλάδα από την Γερμανία για τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας, για επανορθώσεις προς το κράτος για τις καταστροφές του δικτύου υποδομών, αλλά και το κατοχικό δάνειο ανέρχεται στα 340 δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον η Ελλάδα ζητά την επιστροφή πάνω από 8.500 αρχαιολογικών αντικείμενων και κειμηλίων που εκλάπησαν ή λεηλατήθηκαν κατά την γερμανική κατοχή.





