Στη Βουλή διαβιβάζεται από την Εισαγγελία κατά της διαφθοράς, αίτημα για άρση της ασυλίας του Ανδρέα Λοβέρδου για την υπόθεση της φαρμακοβιομηχανίας Novartis, την ίδια στιγμή, που η υπόθεση αρχειοθετείται για 4 από τους συνολικά δέκα πολιτικούς που φέρεται να εμπλέκονταν.
Η Εισαγγελία Διαφθοράς, στέλνοντας τη δικογραφία στη Βουλή, ζητεί εξηγήσεις από τον πρώην υπουργό Υγείας για το χρονικό διάστημα του Απριλίου 2011 έως το Μάιος 2012. Επιπρόσθετα, οι εξηγήσεις αφορούν τέσσερα φάρμακα της Novartis. Οι εισαγγελείς, πιστεύουν ότι υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις, για τυχόν δωροδοκία του πρώην υπουργού Υγείας.
Σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο πρώην υπουργός, φέρεται να μην προχώρησε σε νέα τιμολόγηση των εν λόγω φαρμάκων, λαμβάνοντας ως τιμή τον μέσο όρο των τριών φθηνότερων χωρών στην Ευρώπη, όπως δηλαδή όφειλε να πράξει. Αντ’ αυτού, φέρεται να επέλεξε άλλες μεθόδους τιμολόγησης, που ωφελούσαν οικονομικά τη Novartis.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το επίμαχο χρονικό διάστημα φέρεται ο τζίρος της Novartis να αυξάνεται σημαντικά και στη συνέχεια να πέφτει κατακόρυφα.
Αντίδραση Λοβέρδου
Ο πρώην υπουργός Υγείας, απαντά με σκληρές εκφράσεις κάνοντας λόγο για «πολιτική αλητεία» και «συμμορίες κακοποιών». Επιπλέον, αφήνει αιχμές για κατάχρηση εξουσίας των δικαστών και απειλεί με περαιτέρω μηνύσεις κατά των υπευθύνων.
«Όταν αναδύθηκε στην επιφάνεια αυτή η ελεεινή και δυσώδης πλεκτάνη είχα χαρακτηρίσει τους φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς της άθλιους και με χαρακτηριστικά παλιανθρώπων. Μετά το σημερινό συμπληρώνω: πρόκειται περί κακοποιών. Και κακώς ορισμένοι μιλούν για φαρσοκωμωδία. Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα, μόνο για πολιτική αλητεία μιας συμμορίας κακοποιών οφείλουμε να μιλάμε. Ακόμη κι αν χρειαστεί να γυρίσω τη γη ανάποδα, θα το κάνω, προκειμένου οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν από το εδώλιο του κατηγορουμένου.»
Για τέσσερα πολιτικά πρόσωπα η υπόθεση αρχειοθετείται, επί της ουσίας, δηλαδή, κλείνει η εισαγγελική έρευνα. Πρόκειται για τους Ευάγγελο Βενιζέλο, Ανδρέα Λυκουρέντζο, Γιώργο Κουτρουμάνη και Παναγιώτη Πικραμμένο. Ανοικτή παραμένει για τους Αντώνη Σαμαρά, Γιάννη Στουρνάρα, Δημήτρη Αβραμόπουλο Μάριο Σαλμά και Άδωνι Γεωργιάδη.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, μέχρι τα τέλη Απριλίου, αναμένεται να αρχειοθετηθεί η υπόθεση και για πρόσθετα πολιτικά πρόσωπα, ενώ από τις μέχρι στιγμής έρευνες σε τραπεζικούς λογαριασμούς και των δέκα προσώπων, όπως και συγγενών τους δεν έχουν βρεθεί υπόπτως αποκτηθέντα ποσά.
Αντιδράσεις αξιωματικής αντιπολίτευσης - ΚΙΝΑΛ
Σε γραπτή ανακοίνωση η ΝΔ αναφέρει ότι «το δήθεν "μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού κράτους" αποδεικνύεται η μεγαλύτερη σκευωρία που έχει στήσει ελληνική κυβέρνηση κατά των πολιτικών της αντιπάλων».
Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, «το δυστύχημα είναι ότι στο σκάνδαλο αυτό, ηθελημένα ή μη, φαίνεται να συμπράττουν και δικαστικοί λειτουργοί, οι οποίοι δέχθηκαν να ανακοινώσουν σε… δόσεις το πόρισμά τους για την υπόθεση Novartis, εξυπηρετώντας έτσι τις επικοινωνιακές σκοπιμότητες του Μαξίμου».
Η Ν.Δ. υποστηρίζει πως «το γεγονός ότι η Δικαιοσύνη στέλνει στο αρχείο τις δήθεν κατηγορίες, εκθέτει με πρωτοφανή τρόπο τους κυβερνητικούς σκευωρούς. Ας γνωρίζουν ότι θα απολογηθούν, καθώς εξακολουθούν να εργαλειοποιούν τη Δικαιοσύνη ενόψει των επικείμενων εκλογικών αναμετρήσεων.
Όλοι οι πολίτες, άλλωστε, έχουν πια καταλάβει το φιάσκο της Novartis και τη σκευωρία που πήγε να στήσει μια κυβέρνηση η οποία έχει τα σκάνδαλα στο… πετσί-της».
Το δε Κίνημα Αλλαγής σημειώνει ότι «η σκευωρία θα καταπέσει απόλυτα και οι εμπνευστές και εκτελεστές της θα λογοδοτήσουν».
«Με τις σημερινές εξελίξεις επιβεβαιώνεται πια απόλυτα ότι η Κυβέρνηση χρησιμοποιεί την υπόθεση της Novartis μόνο για τις μικροκομματικές της επιδιώξεις, για την εξόντωση των πολιτικών της αντιπάλων», αναφέρει χαρακτηριστικά το ΚΙΝΑΛ και τονίζει πως «ενώ απέφυγε να ερευνήσει ουσιαστικά το πραγματικό σκάνδαλο με την εκτόξευση των τιμών των φαρμάκων στο οποίο εμπλέκονται και Υπουργοί της, εμμένει στην σκευωρία στοχοποιώντας συγκεκριμένα στελέχη και μάλιστα ...με δόσεις».
Απάντηση Μαξίμου
Τέλος, το Μέγαρο Μαξίμου, απαντώντας σε ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ανάφερε: «από την πρώτη στιγμή που το σκάνδαλο της Novartis ήρθε στο φως της δημοσιότητας, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ έσπευσαν μέσα στον πανικό και τον τρόμο τους να εξυβρίσουν την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη, να προχωρήσουν σε μηνύσεις εναντίον εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών, να απειλήσουν πολιτικούς αντιπάλους με ειδικά δικαστήρια, να μιλήσουν για σκευωρίες και στημένες δίκες».
«Σήμερα όμως, μετά τις δικαστικές εξελίξεις στην υπόθεση Novartis, φαίνεται ότι τελικά είχαν και έχουν τους λόγους τους», συνεχίζει και επισημαίνει πως «είχαν και έχουν τους λόγους να είναι πανικόβλητοι, καθώς όλος ο λαός γνωρίζει ότι έστηναν δουλειές, ότι έβαζαν χέρι στο δημόσιο χρήμα παρασιτώντας σε βάρος του ελληνικού λαού, ότι υπηρετούσαν και συνεχίζουν να υπηρετούν δουλικά τα επιχειρηματικά συμφέροντα από τα οποία εξαρτώνται».
«Από εδώ και στο εξής, οι επιθέσεις τους θα ενταθούν, οι ύβρεις τους θα γίνουν χυδαιότερες και η στάση τους ακόμη πιο προκλητική, πράγμα που αποτελεί και την πιο απτή απόδειξη της ενοχής τους».





