Η Λευκωσία, υποδέχτηκε θετικά, την έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, για την αποστολή των καλών υπηρεσιών του. Επισημαίνεται ότι ανεπίσημο αντίγραφο της έκθεσης, δόθηκε στα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας το βράδυ της Τρίτης.
Η Λευκωσία εξέφρασε την ικανοποίηση της για την έκθεση, κυρίως διότι θεωρεί ότι είναι καλύτερη από εκείνη που κατέθεσε ο ΓΓ του διεθνούς οργανισμού τον περασμένο Οκτώβριο.
Συγκεκριμένα για τα ενεργειακά η έκθεση του κ. Γκουτέρες αναφέρει χαρακτηριστικά: ”όσον αφορά στις διαρκείς εντάσεις γύρω από την εξερεύνηση για υδρογονάνθρακες επαναλαμβάνω ότι οι φυσικοί πόροι που βρίσκονται στην Κύπρο και γύρω από αυτήν πρέπει να ωφελήσουν και τις δύο κοινότητες και μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό κίνητρο για την εξεύρεση μίας διαρκούς λύσης στο κυπριακό πρόβλημα».
Το κυριότερο, όμως, στοιχείο που ικανοποιεί την Λευκωσία, είναι ότι ο κ. Γκουτέρες καθιστά σαφή την πρόθεση συνέχισης της διαμεσολάβησης του ΟΗΕ, ώστε να επιτευχθεί πρόοδος στην διαδικασία, παρά τις δυσκολίες που καταγράφει στην έκθεση του.
Ταυτόχρονα ζητά και από τις δύο πλευρές, τις εγγυήτριες δυνάμεις και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, να συνεργαστούν εποικοδομητικά με την ειδική απεσταλμένη του Τζέιν Χολ Λουτ, προκειμένου να συνεχιστούν οι συζητήσεις.
Επιπλέον, ο ΓΓ του ΟΗΕ, σημειώνει ότι παρά τη μερική πρόοδο που καταγράφηκε στα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, οι προσδοκίες είναι χαμηλές για πραγματική πρόοδο ή συμφωνία πάνω στους όρους αναφοράς.
Επισημαίνει, ωστόσο, τη πρόθεση του να ζητήσει από την κ. Λουτ τη συνέχιση των προσπαθειών της, σημειώνοντας πως η πορεία προς τα εμπρός πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένη, με την αίσθηση του επείγοντος.





