Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποίησαν τη Δευτέρα 1η Ιουλίου οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων της Νότιας Αυστραλίας.
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί παρευρέθηκαν στις 11 το πρωί στην Αδελαΐδα αλλά και σε άλλες
περιοχές της Ν.Α, με το μεγαλύτερο πλήθος να συγκεντρώνεται έξω από τη Βουλή.
Η ένωση εκπαιδευτικών της Νότιας Αυστραλίας ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί ήταν δυσαρεστημένοι με την πρόταση της Πολιτειακής Κυβέρνησης για αύξηση των αποδοχών τους κατά 2.35% ανά έτος έως το 2022. Ωστόσο, και άλλοι καθοριστικοί παράγοντες έπαιξαν ρόλο στην απόφασή τους να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, όπως οι συνθήκες εργασίας του διδακτικού προσωπικού οι οποίες έχουν επίπτωση στην εκπαίδευση των μαθητών.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ψήφισαν υπέρ της απεργίας, αφού δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά τους για αύξηση 3.5%, καθώς και άλλα θέματα που είχαν τεθεί στο τραπέζι τα οποία αφορούσαν στον φόρτο εργασίας και στο ότι δεν υπάρχει οικονομική στήριξη η οποία θα βοηθούσε στη λύση προβλημάτων που προκύπτουν λόγω των πολυσύνθετων τάξεων στα σχολεία μας.
Ο υπουργός οικονομικών Rob Lucas, εξέφρασε την απογοήτευση της Κυβέρνησης για την
απόφαση των εκπαιδευτικών να επιλέξουν, όπως χαρακτηριστικά είπε, “τον δρόμο της μεγάλης αναστάτωσης και του χάους”, που θα προκαλούσε η απεργία σε γονείς, παππούδες και μαθητές και μάλιστα την τελευταία εβδομάδα του τριμήνου. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση σέβεται το δικαίωμα της απεργίας, ωστόσο, όσα πλακάτ κι αν σηκώσουν, όσα τραγούδια του Farnham κι αν τραγουδήσουν, τα λεφτά δεν θα εμφανιστούν δια μαγείας.
Να σημειωθεί ότι πέρυσι τον Νοέμβριο είχαν κινητοποιηθεί και πάλι οι εκπαιδευτικοί για
παρόμοια ζητήματα. Η τότε απεργία, πριν λίγους μόλις μήνες, ήταν και η πρώτη κινητοποίηση μετά από 10 χρόνια.




