Την πρώτη συνέντευξη του σε ομογενειακό μέσο ενημέρωσης, παραχώρησε στο πρόγραμμα μας, ο νέος Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, στην Αδελαΐδα, Γιώργος Ψιάχας.
«Θα ήλπιζα, και ας το κρατήσουμε αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού μας, σε δύο χρόνια από τώρα, που είναι η επέτειος των 200 ετών, από την Ελληνική Επανάσταση, το ιδανικό θα ήταν, εκείνη την ημέρα, να είχαμε και ένα επίτευγμα». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο νέος Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, στην Αδελαΐδα, Γιώργος Ψιάχας, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο προσέγγισης Αρχιεπισκοπής και Ελληνικής Κοινότητας στη Νότια Αυστραλία.
Ο κ. Ψιάχας, κατέστησε σαφές, ότι φέτος θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη τελετή εορτασμού της 25ης Μαρτίου, στο War Memorial, σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή. «Κατέβαλλα προσπάθειες και προς την Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα, να συμμετάσχουν και μάλιστα, προσπαθήσαμε να βρούμε και μια φόρμουλα, αξιοπρεπούς διευκόλυνσης, ώστε να συμμετάσχουν, δυστυχώς, όμως, η απάντηση που πήρα είναι ότι με την προϋπόθεση, ότι γίνεται το τρισάγιο, δεν θα μπορέσουν να έρθουν.»
Ο νέος Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Αδελαΐδα, εξέφρασε την ελπίδα κάποτε να μπορεί να αλλάξει η κατάσταση, αλλά, υπογράμμισε πως «πολιτική του ελληνικού κράτους είναι ότι αναγνωρίζει ως μόνη ελληνορθόδοξη παρουσία εκκλησίας, σε αυτήν την περιοχή του κόσμου, την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας.»
Ερωτηθείς, κατά πόσο είναι διατεθειμένος να αναλάβει ρόλο γεφυροποιού, ο κ. Ψιάχας, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα θέμα πολύπλευρο και με βαθιές προεκτάσεις. «Το πρόβλημα είναι ότι, απ’ ότι αντιλαμβάνομαι, και από αυτά τα λίγα που έχω μάθει, το δίμηνο που βρίσκομαι ήδη, καταλαβαίνω ότι έχει επηρεάσει, έχει δηλητηριάσει, ακριβέστερα, τις σχέσεις ατόμων της παροικίας, κυρίως οικογένειες ατόμων, που ο ένας είναι από τη μια πλευρά, και ο άλλος απ’ την άλλη, αυτό είναι ένα θέμα.», επεσήμανε χαρακτηριστικά, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας.
«Αυτό που μπορώ εγώ να υποσχεθώ, είναι το εξής.. δεν πρόκειται να κάνω κάτι, που θα αναγκάσει ή θα πειθαναγκάσει ή θα εκβιάσει ή θα κοροϊδέψει κανέναν. Εγώ, ότι, τυχόν, πρωτοβουλία πάρω - αφού βέβαια περάσω μια πρώτη περίοδο μαθαίνοντας και ακούγοντας τον κόσμο, όσο περισσότερο μπορώ – να την κάνω με τέτοιο τρόπο, που οι συνεννοήσεις να γίνουν χέρι-χέρι και με τις δύο πλευρές, προσεκτικά, ήρεμα, ψύχραιμα, μετά από πολύ βαθιά ώριμη σκέψη, και ενδοσκόπηση, και μόνον τότε όταν αυτοί που είναι να πάρουν τις αποφάσεις είναι έτοιμοι να αποφασίσουν και νιώθουν άνετα με τον εαυτό τους, να πορευθούμε μαζί.» πρόσθεσε ο κ. Ψιάχας.
Όσον αφορά, τυχόν προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι ομογενείς στην εξυπηρέτηση τους από το Προξενείο, ο κ. Ψιάχας αναγνώρισε ότι υπάρχει ένα θέμα με το τηλεφωνικό κέντρο, καθώς, πλέον του ενός έτους, «χηρεύει» η θέση επιτόπιου υπαλλήλου που θα λειτουργεί το τηλεφωνικό κέντρο. Αναγνώρισε, το γεγονός της καθυστερημένης έκδοσης ορισμένων διαβατηρίων, που όπως εξήγησε, δεν εξαρτάται από το Προξενείο. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε και στις καθυστερήσεις κάποιων διαδικασιών πολιτογράφησης, που οφείλονται στην πολυνομία, της τοπικής αυτοδιοίκησης ως προς την κατάθεση δικαιολογητικών. Ο κ. Ψιάχας, σημείωσε ότι στο Προξενείο της Ελλάδας, στην Αδελαΐδα, δεν παρατηρείται συνωστισμός, και γενικά οι πολίτες εξυπηρετούνται κατόπιν ραντεβού, εντός μιας εβδομάδας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο Νέος Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, στην Αδελαΐδα, έχει μεταξύ άλλων, υπηρετήσει στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία, στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, στη Νέα Υόρκη, όπου ήταν μέλος της Ελληνικής Αντιπροσωπείας στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ενώ προήχθη και σε Γραμματέα Πρεσβείας Β΄, και Α΄. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2007 και, μετά από σύντομη υπηρεσία στην A10 Διεύθυνση Ασίας και Ωκεανίας, τοποθετήθηκε ως Διευθυντής στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Ευρωπαϊκών Υποθέσεων. Το 2008 προήχθη σε Σύμβουλο Πρεσβείας Β΄ και μετατέθηκε ως Πρόξενος της Ελλάδος στη Νίσσα Σερβίας. Το 2010, μετά την αναστολή λειτουργίας του Προξενείου, που συνέπεσε με την προαγωγή του σε Σύμβουλο Πρεσβείας Α΄, αποσπάσθηκε για έξι μήνες στην Πρεσβεία Βελιγραδίου. Το 2011 μετατέθηκε στην Πρεσβεία Τιφλίδας, όπου ήταν Αναπληρωτής Επικεφαλής Αρχής. Ο κ. Ψιάχας επανήλθε στην Αθήνα το 2016 για να αναλάβει καθήκοντα ως Διευθυντής του Διπλωματικού Γραφείου του Υφυπουργού Εξωτερικών αρμοδίου για θέματα Πολιτιστικής και Θρησκευτικής Διπλωματίας. Από τις 18 Δεκεμβρίου 2018, είναι Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην Αδελαΐδα.
ΩΡΕΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΔΕΛΑΪΔΑ
10:00 πμ – 1:00 μμ (κατόπιν ραντεβού, ενίοτε χωρίς ραντεβού)
Τηλ: 08 8212 43 66, 08 8212 4932
Email: grgencon.ade@mfa.gr





